کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تغییر راهبرد ایران خودرو به سمت صادرات سودآور

28 بهمن 1396 ساعت 15:11

معاون صادرات و امور بين الملل گروه صنعتي ايران خودرو با اشاره به تغيير راهبرد ايران خودرو به سمت صادرات سودآور اظهار كرد:‌ در ايجاد پايگاه هاي توليدي در ساير كشورها، سرمايه گذاري مستقيمي صورت نگرفته و ايران خودرو با صادرات خدمات فني و مهندسي در این خصوص مشاركت كرده و سهم سودآوري در سرمايه گذاري ها داشته است.


به گزارش حدیدنیوز به نقل از ایکوپرس مجيد كاوياني با بيان اين كه در سال جاري با توجه به شرايط ارز، صادرات سوددهي داشته‌ايم افزود: ما خود را موظف به پاسخ گويي به سهام‌داران مي دانيم و دست يابي به اعداد بدون درنظر گرفتن ميزان سوددهي به نفع سهام‌داران ايران خودرو نيست.
 
وی افزود: توسعه بازارهاي جديد از جمله جمهوری آذربايجان را هدف گذاري كرده ايم تا به عنوان هاب منطقه اي ايران خودرو امكان توليد و صادرات به كشورهاي مجاور را نيز داشته باشيم.
 
معاون صادرات و امور بين الملل ايران خودرو خاطرنشان كرد: در بازارهايي كه سودآوري مورد انتظار را نداشته باشيم، طبق راهبرد كلان ايران خودرو وارد نمي شويم، اما اگر سودآوري داشته باشيم طبق مدل تجاري خاصي كه تعريف مي كنيم با شركاي خود در اين بازارها ورود خواهيم كرد.
 
وي از كشورهاي جمهوری آذربايجان، ارمنستان، تونس، سنگال، عراق و تركمنستان به عنوان كشورهاي اصلي هدف نام برد و گفت: امسال ارزش صادرات محصولات، قطعات یدکی و صادرات ریخته گری حدود 18 میلیون دلار بوده است.
 
كاوياني با اشاره به استقبال مردم در بسياري از كشورها از گيربكس اتوماتيك گفت: تا سال گذشته در سبد محصولات ايران‌خودرو محصول باگيربكس اتوماتيك وجود نداشت، در صورتي كه بخش اصلي مردم در كشورهاي عربي همسايه خواستار بهره مندي از گيربكس اتوماتيك هستند.
 
وي گفت: درحال حاضر گيربكس اتوماتیک به سبد محصولات افزوده شده و تا پايان امسال 500 دستگاه خودرو اتوماتيك صادر خواهيم كرد.
 
معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو افزود: در سال آينده سهم بيش‌تري به محصولات اتوماتيك اختصاص خواهيم داد


کد مطلب: 36570

آدرس مطلب :
http://www.hadidnews.com/news/36570/تغییر-راهبرد-ایران-خودرو-سمت-صادرات-سودآور

حدید نیوز
  http://www.hadidnews.com