تاریخ انتشار :جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰
یک مقام روسیه روز پنجشنبه به صورت تلویحی آمریکا را به حمله با موشک‌های هایپرسونیک تهدید کرد.
مدودوف آمریکا را به حمله با موشکی تهدید کرد
به گزارش حدید نیوز، دیمیتری مدودوف، نائب‌رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز پنجشنبه  به صورت تلویحی آمریکا را به حمله با موشک‌های کروز هایپرسونیک تهدید کرد.

طبق گزارش رویترز، این مقام روسیه‌ای در مطلبی در پیام‌رسان تلگرام سیاست‌های آمریکا را نازی‌ها مقایسه کرد.

او در این پیام نوشت: «هدیه اصلی سال نو، مجموعه موشک‌های سیرکون بود که روز گذشته به سواحل کشورهای ناتو رسید.»

خبرگزاری رویترز روز گذشته (چهارشنبه) گزارش داده بود موشک‌های سیرکون که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند روی ناومحافظ کلاس گروشکوف سوار شده‌اند که قرار است عازم اقیانوس‌های هند و اقیانوس اطلس شود.

مدودوف نوشت: «موشک‌های هایپرسونیک که ۱۰۰۰ کیلومتر برد و ۹ ماخ سرعت دارند قادرند هر کلاهکی را حمل کرده و از هر دفاع موشکی  عبور کنند. اجازه بدهید گروشکوف حدود ۱۰۰ مایل دورتر از ساحل بایستد تا به رود پوتوماک نزدیک‌تر باشد.»

رود پوتوماک رودی است که از داخل واشنگتن دی سی، پایتخت ایالات متحده عبور می‌کند.

زیرکان برای استقرار در رزمناوها، ناوچه ‌ها‌ و زیردریایی‌های روسی در نظر گرفته شده است. این یکی از چندین موشک ابرفراصوت در حال توسعه در روسیه است. کرملین نوین سازی زرادخانه‌های خود را در بحبوحه تنش‌ها با غرب که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ رخ داد، اولویت اصلی خود قرار داده است.

این موشک چند منظوره مافوق صوت برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده و می‌تواند اهدافی را در فاصله بیش از ۶۲۵ مایلی هدف قرار دهد.


منبع: فارس
http://hadidnews.com/vdcgqn9w.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما