تاریخ انتشار :جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۷
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان از وحدت، انسجام و حرکت ملت ایران در مسیر غلبه بر مشکلات و خنثی‌سازی تحریم‌ها به شدت ناراحت و عصبانی هستند تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان ملت ایران قصد دارند با ایجاد هیاهو و بلوا توفیقات و دستاوردهای ملت ایران در یکسال اخیر را تحت شعاع قرار دهند اما با هوشیاری مردم راه به جایی نخواهند برد.
حسینی: حساب معترضین از تحریک‌کنندگان جداست
به گزارش حدیدنیوز، سید محمد حسینی در همایش رهروان ولایت با گرامیداشت دوران دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، دوران جهاد، فداکاری، ایثار و گذشت است و ملت ایران در آن آزمون بزرگ سربلند و افتخارآفرین ظاهر شدند و توطئه صدام، ارتجاع عرب و قدرت های شرق و غرب را ناکام گذاشتند.

وی با یادآوری سالگرد عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان در پنجم مهر سال ۶۰ اظهارکرد: در سال اول جنگ، بنی صدر که فرمانده کل قوا بود بجای ایجاد انسجام بین نیروها و پیشبرد امور جنگ، در تهران دنبال اختلاف افکنی و ایجاد غائله هایی مانند ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ بود و با عزل وی و همگرایی و وحدت مسئولان و فعال شدن سپاه و بسیج در کنار ارتش عملیات موفقیت‌آمیز ثامن الائمه صورت گرفت که سرآغاز پیروزی های بعدی همچون بیت المقدس و آزادی خرمشهر شد و روحیه امید را در دل مردم و رزمندگان تقویت کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: همانطور که در جنگ با همدلی، ایثار، گذشت و پیشی گرفتن در فداکاری توانستیم پیروز شویم، در مدیریت کشور نیز به کار گرفتن همان روحیه می‌تواند موثر باشد و امروز دولت مردمی با چنین روحیه ای در مسیر خدمت به مردم و رفع مشکلات حرکت می کند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: دشمن با مشاهده انسجام و همدلی بین مردم، قوای سه گانه و نهادهای انقلابی، با شیوه های شیطنت آمیز تلاش می کند در این مسیر توقف و کندی ایجاد کند و اذهان عمومی را از توفیقات دولت مردمی در عرصه های مختلف بویژه سیاست خارجی از جمله عضویت دائمی در سازمان شانگهای، حضور مقتدرانه در مجمع عمومی سازمان ملل و حماسه بی بدیل پیاده روی باشکوه اربعین حسینی منحرف کند اما مردم ایران بدون اعتنا به این گونه حاشیه سازی ها مسیر خود را از آشوب طلبان جدا کرده و بدنبال آبادانی و عزت کشور هستند و بدون تردید دست و پا زدن های ضد انقلاب و بدخواهان ملت ایران راه به جایی نخواهد برد چرا که اکثریت مردم پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند.

معاون رئیس جمهور گفت: امروز دولت انقلابی با همان روحیه دوران دفاع مقدس بدون وقفه و خستگی ناپذیر، برای بهبود اوضاع اقتصادی و کاهش مشکلات می کوشد و این جدیت و تلاش نتایج خوبی بهمراه داشته است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: علاوه بر همگرایی در داخل، انسجام جبهه مقاومت هم بیشتر شده و دشمن را نگران ساخته است، لذا دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای نظام سلطه و وابستگان آنها دست به دست هم داده‌اند تا با انتشار اخبار تحریف شده و دروغ اذهان مردم و نسل جوان را تحت تاثیر قرار دهند، لذا ضرورت دارد اساتید، معلمان، روحانیون و همه فعالان فرهنگی و رسانه‌ای ارتباط خود را با نسل جوان هر چه بیشتر تقویت کند و با تشریح دستاوردها و اقدامات ارزنده در عرصه های مختلف، نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: امروز ایستادگی و روحیه انقلابی مردم ایران نه تنها مسلمانان بلکه آزادیخواهان جهان در حیاط خلوت آمریکا یعنی آمریکای لاتین را تحت تاثیر قرار داده به گونه‌ای که یکی پس از دیگری به جبهه مخالف با آمریکا می پیوندند.

حسینی خاطرنشان کرد: متاسفانه در هشت سال دولت گذشته وقفه، رکود و رخوت بر کشور غالب شد و بسیاری از پروژه های عمرانی متوقف شد، اما امروز دولت تحول‌گرا با جدیت طرحهای نیمه تمام و اولویت دار را در دستور کار قرار داده و ارتقاء سطح روابط تعاملات کشور در عرصه سیاسی و بین‌المللی را پیگیری می کند و در نتیجه گشایش‌هایی صورت می گیرد که سبب عصبانیت دشمنان ملت ایران شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز گروهک های جنایتکار کومله، دموکرات و منافقین که دستشان به خون هزاران نفر از مردم مظلوم ایران آغشته است و ناجوانمردانه جوانان این مرز و بوم را به شهادت رسانده اند، سخن از انسانیت و آزادگی می‌زنند و به دنبال فریب ملت ایران هستند، اما مردم ایران بارها نشان داده‌اند که محکم و استوار پای انقلاب و منافع ملی ایستاده‌اند و در روز حادثه دشمن را ناکام می سازند.

حسینی با بیان اینکه دولت بدنبال رفع مشکلات مردم است، اظهارکرد: در توافق هسته ای ما به تعهدات خود عمل کردیم و طرف های مقابل به تعهدات خود عمل نکردند لذا در روند مذاکرات لازمه رسیدن به توافق پایدار را اخذ تضمین های لازم می دانیم.

وی گفت: امروز غربی ها به خاطر جنگ اوکراین با مشکلات اقتصادی متعددی از جمله تامین انرژی مواجه هستند و در شرایطی نیستند که بخواهند شروط یک جانبه خود را بر ما تحمیل کنند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: ایران بدنبال رابطه متوازن با کشورهای جهان با اولویت همسایگان و منطقه است و در یک سال گذشته دیپلماسی همسایگی جواب داده و حجم صادرات و سطح روابط کشورمان با کشورهای منطقه و همسایه افزایش قابل توجهی یافته است و بدون تردید با درایت و تحرک ایجاد شده، شرایط روز به روز بهتر از گذشته و به نفع ملت ایران رقم خواهد خورد. دولت مردمی با تمام توان در کنار مردم و همراه مردم است از جمله در حوادث غیر مترقبه همچون سیل بلافاصله رئیس‌جمهور و اعضای دولت نسبت به پیگیری جدی مشکلات ایجاد شده اقدام می کنند و در حادثه درگذشت تاسف بار بانوی جوان نیز رئیس جمهور با این که در سفر سمرقند بود دستور رسیدگی صادر کرد، اما عده‌ای از سیاسیون و چهره های شناخته شده آگاهانه از همان ابتدا تهمت زنی علیه نظام را شروع کردند که البته باید نسبت به این موضوعات پاسخگو باشند و نباید چنین تلقی شود که آزادانه دست به تهمت و تحریک احساسات جوانان بزنند و حاشیه‌ امنی برای خود تصور کنند.

حسینی تصریح کرد: حساب کسانی که عامدانه و آگاهانه، مصالح نظام و منافع مردم را نادیده گرفته و احساسات جوانان و نوجوانان را تحریک کردند با کسانی که از روی هیجان در اعتراضات حضور داشتند جدا است و مطالبه عمومی این است که آتش بیاران معرکه باید نسبت به آثار و تبعات منفی اقدامات خود پاسخگو باشند و هزینه خسارت هایی را که به بار آورده اند، بپردازند.

وی تاکید کرد: ملت انقلابی ایران که بر داعش مورد حمایت قدرتها در عراق و سوریه فائق آمد بدون شک عناصر ضد انقلابی مانند عوامل منافقین، کومله و سلطنت طلبان را سر جای خود می نشاند.

منبع: ایسنا
http://hadidnews.com/vdchxknx.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما