تاریخ انتشار :جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
رئیس‌جمهور شب گذشته در دیدار با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد کتاب بوستان سعدی و کتابی از مجموعه اسناد خلیج فارس یعنی ترکیبی از فرهنگ و تاریخ ایران را به وی اهدا کرد.
هدیه رئیس جمهور به گوترش چه بود؟
به گزارش حدید نیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شب گذشته به وقت تهران در آخرین روز از سفر به نیویورک با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور کشورمان پس از این دیدار دفتر یادبود سازمان ملل را امضا و در پایان با اهدای کتاب بوستان شیخ اجل سعدی و کتابی از مجموعه اسناد خلیج فارس به وی، فرهنگ و هنر و تمدن و تاریخ غنی ایران را یادآوری کرد.

سبک کتاب بوستان از نظر قالب شعری به‌صورت حماسی بوده و پادشاه سخن، سعدی شیرازی در ۱۰ باب، محتوای این کتاب را حول محور موضوعات مهمی همچون اخلاق، تربیت، مسائل اجتماعی و مسائل سیاسی تنظیم کرده است. همان‌گونه که گفته شد، به علت مشکلات سیاسی، فرهنگی و شرایط نامناسبی که بر حال و هوای آن دوران حاکم بود، نوشتن کتابی حماسی با محتوای تعلیمی باعث شد تا اخلاق و ادب در سطح اجتماع بهبود یابد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شرکت و سخنرانی در اجلاس تحول آموزش در سازمان یونسکو، دیدار با برخی رهبران ادیان، دیدار با متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا، دیدار با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، برگزاری نشست مطبوعاتی و دیدار با ایرانیان مقیم این کشور دقایقی قبل نیویورک را به مقصد تهران ترک کرد.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با رئیس جمهور فرانسه، رئیس جمهور بولیوی، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر عراق، رئیس جمهور سوئیس، نخست وزیر لبنان، نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهور فنلاند، رئیس جمهور صربستان، نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهور زیمبابوه و دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

منبع: ایرنا 
http://hadidnews.com/vdcdzo0s.yt05z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما