تاریخ انتشار :جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۰
نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که به نظر می‌رسد از روند مذاکرات هسته‌ای رضایت ندارد، رهبر حزب «لیکود» در اراضی اشغالی را عامل خروج آمریکا از برجام دانست و او را به باد انتقاد گرفت.
اولمرت و نتانیاهو به جان هم افتادند!
به گزارش حدید نیوز، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با رادیو «103fm» «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود در اراضی اشغالی را یکی از عوامل خروج آمریکا از توافق هسته‌ای دانست.

بنابر گزارش امروز (جمعه) پایگاه خبری «الهدهد» به نقل از رادیو 103fm، ایهود اولمرت در این باره گفت: «این نتانیاهو است که ما را به سطح مواجهه غیرضروری با ایالات متحده رسانده است. او بود که با اثرگذاری بر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا باعث خروج او از توافق هسته‌ای شد. خروج آن‌ها از آن توافق بیش از هر چیز دیگری باعث سرعت بخشیدن به پیشرفت ایران در پرونده هسته‌‌ای شد. او مسئول وخامت وضعیت موجود و مسئول حرکت ایران به سوی احتمال ساخت بمب است.»

اولمرت در پایان اضافه کرد: «نتانیاهو آخرین نفر در جهان است که لب به سخن گشوده است و از رفتار یک نفر در کابینه فعلی در ارتباط با توافق هسته‌ای انتقاد می‌کند زیرا خود او عامل این بحران است.»

 «دیوید بارنیع» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) نیز به‌تازگی در یکی از نشست‌های خود درباره توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و قدرت‌های جهانی، این توافق را «فاجعه راهبردی» برای رژیم صهیونیستی خواند.

رئیس موساد در این باره گفت: «این توافق به دلیل بندهای «غروب» آن به ایران مجوز می‌دهد تا مواد هسته‌ای مورد نیاز برای ساخت بمب را در چند سال جمع‌آوری کند و همچنین میلیاردها دلار پول مسدود فعلی را در اختیار تهران قرار می‌دهد که باعث افزایش خطری می‌شود که ایران در سراسر منطقه از طریق نیابتی‌های خود ایجاد می‌کند.»

بارنیع در ادامه تاکید کرد که توافق اسرائیل را ملزم نخواهد کرد و هر طور که صلاح بداند برای خنثی کردن تهدید علیه خود عمل خواهد کرد. به ادعای وی، «موساد در حال آماده شدن است و می‌داند که چگونه این تهدید را برطرف کند. اگر اقدامی نکنیم، اسرائیل در خطر خواهد بود.»

طی روزهای گذشته، تحرکات مقامات رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات رفع تحریم‌های ایران تشدید شده به‌نحوی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با برگزاری نشستی خبری ادعاهای همیشگی این رژیم علیه ایران را تکرار کرد. «یائیر لاپید» در نشستی با خبرنگاران خارجی آنچه را که «توافق بد» با ایران خواند مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد: «وقتی دائما خط قرمزها را جابجا می‌کنید، نمی‌توانید یک توافق خوب ایجاد کنید. از نظر ما، این توافق با استانداردهایی تعیین شده توسط  بایدن  مبنی بر جلوگیری کردن از تبدیل شدن ایران به یک کشور اتمی مطابقت ندارد.»

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیأت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله‌ای که روزنامه «فایننشال‌تایمز» آن را منتشر کرد، خبر داد بسته پیشنهادی جدیدی روی میز گذاشته که حاوی راهکارهای به‌روز‌شده‌ای در خصوص رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای ایران است.

بعد از اتمام دور جدید مذاکرات، مقام‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مدعی شدند که یک «متن نهایی» به همه طرف‌ها ارائه شده که قابل تغییر نخواهد بود و بایستی یا پذیرفته شود و یا شکست مذاکرات اعلام شود. این ادعا از سوی یک مقام وزارت خارجه ایران رد و اعلام شد: «با توجه به ادامه بحث‌ها درباره چند موضوع مهم باقی‌مانده، هنوز در مرحله‌ای قرار نداریم که از نهایی شدن متن توافق در وین سخن بگوییم.»/ فارس
http://hadidnews.com/vdcbafbf.rhbzspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما