تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۸
کارشناش حوزه دارو عنوان کرد:

مدیران حراست، امین روشنایی اند نه سایه ترس

مهندس محمد هاشم پور معاون حراست، بازرسی و امور شعب شرکت پخش دارویی سینا پخش صبا در یادداشتی در خصوص اهمیت جایگاه مدیران حراست در سازمان نوشت: وقتی که با واژه حراست مواجه می شویم بی اختیار تصویری از اقتدار در ذهن ما نقش می بندد. اقتداری که لازمه حراست می باشد زیرا وقتی اقتداری در کار نباشد صلاحیتی برای حراست وجود ندارد
مدیران حراست، امین روشنایی اند نه سایه ترس
به گزارش تراز اقتصاد، این مدیر صنعت دارو در ادامه افزود: یاد دارم چندین سال پیش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در جمع فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در خصوص خدمت صادقانه و با اخلاص فرمودند: ((شما باید تمامی توان خود را صرف کنید و تمامی توان یعنی بی نهایت و من به عنوان فرمانده شما این را از شما می خواهم)) و باز می بینیم مفهوم مدیریت جهادی در این بیانات به روشنی به تصویر کشیده شده.

برای مدیری که با روحیه جهادی در عرصه حراست و اقتدار این مرز و بوم گام برمی دارد حدی برای تلاش وجود ندارد. و با تمام وجود در این عرصه پیش می رود. برای نمونه می توانیم یاد کنیم از تمامی شهدای گرانقدر ایران بالاخص سردار دلها سپهبد شهید قاسم سلیمانی عزیز که مصداق عینی آیه شریفه ((أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ)) بودند.

معاون حراست،بازرسی و امور شعب شرکت سینا پخش صبا که قبلا تصدی معاونتهای فروش و منابع انسانی این شرکت را نیز عهده دار بوده در ادامه گفت: در اکثر سازمانهای دولتی و خصوصی واحدی به نام حراست وجود دارد که این واحد باید از تمامی ارزش های مادی و معنوی سازمان مطبوع خود پاسداری کند.

متاسفانه شاید به دلیل اقتدار مستتر در واژه حراست تصویری خوف آلود برای این واحد و مدیرانش در اذهان متصور شود، واحدی که بدون هیچ ملاحظه ای در تمامی امور حتی امور شخصی پرسنل دخالت می کند و فقط منتظر مچ گرفتن، رسوا کردن و به تعبیر عامینه بگیر و ببند است.

اما در واقع یک مدیر حراست یک یاور امین است که با نظارت هوشمندانه و ارائه گزارشات صادقانه و راه کارهای عقلانی علاوه بر اینکه از کژروی ها جلوگیری می کند بر شایستگی ها و راست منشی ها توجه می کند و با نشان دادن تصویری بدون مبالغه از نقاط ضعف و قوت در تعالی سازمان مطبوع خود موثر است.

همانگونه که کشف یک فساد مالی یا اخلاقی و حذف گزینه فاسد از سازمان باعث تداوم سلامت و بقا آن می شود انعکاس یک خدمت صادقانه و توجه و کمک به شایسته سالاری به حرکت مثبت سازمان شتابی مضاعف می بخشد به تعبیری باید گفت: مدیران حراست امین روشنایی اند نه سایه ترس.

مهندس هاشم پور در خاتمه افزود:امید است که تمامی مدیران گرانقدر حراست در تمامی سازمان های دولتی و خصوصی پیش از هر چیزی شاکر و قدردان فرصت خدمتی که خداوند به آنها عطا کرده باشند و با یک روحیه جهادی و خستگی ناپذیر با سلامت و اقتدار کامل در جهت پیشرفت و شکوفایی ایران عزیز گام بردارند.

گفتنی است مهندس هاشم پور ازمدیران کارآمد و شایسته حوزه دارویی کشور است که سال های متمادی در این عرصه فعالیت داشته و ضمن حضور مؤثر در عرصه رسانه ای کشور و برنامه های تلویزیونی، در کسوت کارشناس و صاحب نظر نسبت به انتقال نظرات و تجربیات خود به فعالان صنعت دارویی کشور نقش بسزایی ایفا نموده است. 
http://hadidnews.com/vdcft0dm.w6de1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما