تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
پس از انتشار خبر مسوولیت جدید وی در حوزه انتخابات آتی مجلس که از سوی ارگان رسمي حزب كارگزاران منتشر شد، رسانه ها و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب به دنبال تایید و تکذیب این خبر پرداختند.
برنامه کارگزاران برای  «محمدرضا عارف»/برنامه ریزی برای حذف عارف کلید خورد
نام محمدرضا عارف این روزها نقل محافل خبری و رسانه ای شده است، به طوری که پس از انتشار خبر مسوولیت جدید وی در حوزه انتخابات آتی مجلس که از سوی ارگان رسمي حزب كارگزاران منتشر شد، رسانه ها و شخصیت های سیاسی اصلاح طلب به دنبال تایید و تکذیب این خبر پرداختند.

 

عارف كه در دو سال اخير بيشترين فعاليت خود را حول محور انتخابات مجلس دهم متمركز كرده، حالا در جايگاهي قرار گرفته است كه احتمال سرليستي او از تهران وجود دارد.

 

همین محبوبیت در بدنه اجتماعی اصلاح طلبان که به لطف فعالیت های گسترده وی در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری یازدهم بدست آمده بود، موجب شد تا برخی از اصلاح طلبان تندرو را برای سردمداری این جریان در روند انتخابت مجلس دهم به زحمت بیاندازد.

 

چناچه کارگزارانی‌ها در حدود یک سال گذشته از هیچ چیزی برای مخدوش کردن چهره عارف و صدمه زدن به محبوبیت او در بدنه اجتماعی اصلاح طلبان فروگذار نکردند.

 

حتی کارگزارانی ها به "انصراف عارف" و خوش نامی او در میان طیف هوادارنش هم رحم نکردند و انصراف او به نفع روحانی را از سر اجبار دانستند و نوشتند: او مجبور بود، از خود گذشتگی نکرد.[1]

همین رویکرد اختلافی «کارگزاران-حامیان عارف» بود که این سوال را در ذهن برخی بوجود آورد که چرا خبری با این اهمیت آن هم با مضمون محوریت عارف در انتخابات مجلس دهم نه از سوی شخصیت‌های سیاسی اصلاح طلب و نه از سوی رسانه‌های معطوف به محمدرضا عارف، بلکه از سوی ارگان رسانه‌ای کارگزاران در صدر اخبار سیاسی روز قرار می گیرد تا نقل محافل خبری شود و مدام در معرض تایید و تکذیب سیاسیون قرار گیرد.[2]

 

ابتدا اين خبر توسط -هفته‌نامه صدا- ارگان رسانه‌اي حزب كارگزاران منتشر شد. در گزارش هفته‌نامه صدا آمده بود: «اين تصميم در آخرين جلسه شوراي مشورتي گرفته و قرار بر اين شد كه تمام برنامه‌هاي انتخابات مجلس در تهران با عارف باشد.

عارف از هفته قبل ستادي را به همين منظور ساماندهي كرده و برنامه‌ريزي‌هاي خود را براي انتخابات آغاز كرده است، در عين حال بنابراين تصميم ليست تهران با تصميم مستقيم تهران و البته نظر نهايي شوراي مشورتي و رييس اين شورا بسته خواهد شد.»

 

اما این خبر بلافاصله توسط يكي از نزديكان عارف در گفت‌وگويي با خبرگزاري ايلنا تکذیب شد. اما پس از آن رسانه‌هاي به دنبال تاييد يا رد اين موضوع با سایر چهره‌هاي اصلاح‌طلب به گفتگو پرداختند.[3]

 

حسين مرعشي، عضو حزب كارگزاران و شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان بدون تاييد چنين تصميمي تنها احتمال وقوع آن را محتمل دانست: فكر مي‌كنم اعضاي شوراي مشورتي، محمدرضا عارف را به‌ عنوان محور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس اعلام كنند.

 

عضو شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان در پاسخ به اين سوال كه آيا محوريت انتخابات از سوي اصلاح‌طلبان در تهران و شهرستان‌ها بين آقاي عارف و شوراي هماهنگي اصلاحات تقسيم شده است، به تسنيم گفت: خير؛ تصميمي در اين باره گرفته نشده و اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي متحد عمل خواهند كرد.[4]

 

همچنين علي صوفي، عضو شوراي راهبردي اصلاح‌طلبان نيز كه از نزديكان عارف است حاضر به تاييد چنين تصميمي نشد و در گفت‌وگو با تسنيم، گفت: محوريت عارف از سوي اصلاح‌طلبان در انتخابات تهران نهايي نيست. محوريت فعاليت اصلاح‌طلبان در انتخابات تهران به آقاي عارف شايد در جلسه‌اي كه وي با برخي اصلاح‌طلبان داشته، مطرح شده باشد، اما چنين موضوعي نهايي نيست.[5]

 

در اين رابطه حسن رسولي، عضو شوراي مشورتي اصلاح طلبان، نيز گفت: در آخرين جلسه شوراي مشورتي چنين بحثي كه آقاي عارف مسوول انتخابات اصلاح‌طلبان شود، صورت نگرفت.

فرج كميجاني، ديگر عضو شوراي مشورتي رييس دولت اصلاحات هم در گفت‌وگو با تسنيم، در پاسخ به اين پرسش كه آيا در آخرين جلسه شوراي مشورتي اصلاح‌طلبان، آقاي عارف به عنوان محور اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس معرفي شده است؟ گفت: در آخرين جلسه شوراي مشورتي چنين بحثي كه آقاي عارف مسوول انتخابات اصلاح‌طلبان شود، صورت نگرفت.[6]

 

انتشار این خبر مهم از سوی ارگان رسانه ای حزب کارگزاران موجب شد تا در روزهای گذشته شخصیت های سیاسی اصلاح طلب به تایید و تکذیب محوریت عارف در انتخابات بپردازند، اما هنوز صحت و سقم این خبر مشخص نشده است.

این سوال کماکان مطرح است که چرا کارگزارانی ها تصمیم به انتشار خبری با محوریت عارف در انتخابات آتی گرفتند و آنها از به راه انداختن کاروان تایید و تکذیب های رسانه ای چه هدفی را دنبال می کردند؟

اما آنچه بیش از هر چیز دیگر بعداز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نمود واقعی خود را در رسانه‌ها و اظهار نظرهای شخصیت های سیاسی وابسته به کارگزاران نشان داد، این بود که آنها دل خوشی از «خوش‌نامی های محمدرضا عارف» ندارند.

 

[1] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/419346

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/447374

[3] http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-3/294076-%D8%AA%DA%A9%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86

[4] http://www.tasnimnews.com/Home/Single/816054

[5] http://www.tasnimnews.com/Home/Single/816668

[6] http://www.tasnimnews.com/Home/Single/816332

http://hadidnews.com/vdccisq1.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما