تاریخ انتشار :شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
«حدیدنیوز» بررسی می کند:

اصرار روحانی بر ضیافت های پرحاشیه

آیا تطهیر فتنه گران و دهن کجی به نظام در افطاری های روحانی عامدانه است؟
برخی در نهاد ریاست جمهوری با برنامه ریزی قبلی سخنرانانی را دعوت می کنند تا به نظام هتک حرمت کنند و مسائل اصلی کشور را به حاشیه ببرند.
اصرار روحانی بر ضیافت های پرحاشیه
برخی در نهاد ریاست جمهوری با برنامه ریزی قبلی سخنرانانی را دعوت می کنند تا به نظام هتک حرمت کنند و مسائل اصلی کشور را به حاشیه ببرند.


 ضیافت افطاری رییس جمهور با تشکل های سیاسی و روحانیون در شرایطی برگزار شد که در هر دو مراسم، برخی سخنرانان مدعو توسط دفتر ریاست جمهوری با اظهاراتی توهین آمیز خطاب به نظام، سران فتنه را تطهیر کرده و درخواست رفع حصر آنان داشته اند.

رفتارهای غیرقانونی برخی میهمانان رییس جمهور از آنجایی مورد سوال قرار می گیرد که توسط دو سخنران در دو مراسم افطاری روحانی تکرار شده است.

این اتفاق که در هر دو شب با اعتراض جمعی از حاضران جلسه به چالش کشیده شده، با استقبال روزنامه های اصلاح طلب و طرفدار دولت نیز روبرو شده است.

افطاری رییس جمهور که بدون حضور خبرنگاران رسانه برگزار شده است پوشش گسترده ای توسط خبرنگاران برخی روزنامه های اصلاح طلب داشته تا جاییکه خبرنگار یک روزنامه اصلاح طلب همه حواشی و ریز و درشت جلسات روحانی را منتشر کرده است.

مکان برگزاری جلسات افطاری روحانی در شبهای گذشته یکی از سالن های جانبی سالن اجلاس سران بوده است.

پس از حاشیه های گسترده افطاری روحانی با تشکل ها و گروههای سیاسی، ضیافت افطاری روحانی با روحانیون نیز با حواشی جدی تری برگزار شد. افطاری پنج شنبه شب روحانی با روحانیون با اعتراض جمع زیادی از روحانیون و با فریاد شعار «مرگ بر فتنه گر» در سالن برگزاری جلسات همراه بود. روحانی‌ای به نام ادیب که یکی از سخنرانان بود و به دعوت ریاست جمهوری به این ضیافت آمده بود، مجال سخنرانی یافت و در بخشی از سخنانش ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات و حصر را تجاوز به قانون اساسی قلمداد کرد. پس از اظهارات وی جمع زیادی از روحانیون به این سخنان اعتراض می‌کنند و شعار مرگ بر فتنه‌گر سر می‌دهند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یکی از حاضران در جلسه افطاری روحانی با روحانیون درخصوص حواشی پیش آمده در ضیافت رئیس‌جمهور گفته است: سخنان آن آقا (ادیب) که او را هم زیاد نمی‌شناسیم ساختارشکنانه بود. سخنران باید بداند که در چهارچوب قانون باید حرف بزند. انتظار ما از تیم رئیس‌جمهور این است که در اینگونه مسائل مراقبت‌های بیشتری داشته باشد. قرار نیست جلسه‌ای درست و در آن جلسه به قوانین دهن‌کجی شود. انتخاب سخنرانان از پیش برنامه‌ریزی شده بود، پس از سخنان ادیب عده‌ای خطاب به رئیس‌جمهور گفتند که آیا ما را آورده‌اید تا این‌چیزها رو بشنویم و فتنه را تطهیر کنید؟ پس از این سخنان جمع زیادی می‌خواستند جلسه را ترک کنند اما با وساطت عده‌ای در جلسه نشستند. پس از سخنان ادیب عده‌ای خطاب به آقای روحانی گفتند ما را اینجا آورده‌اید تا جریان فتنه را تطهیر کنید؟؛ عده‌ای هم می‌خواستند جلسه را ترک کنند که با وساطت ماندند.

به نظر می رسد، همانگونه که یکی از حاضران در ضیافت افطاری روحانی با روحاینون گفته است، برخی در نهاد ریاست جمهوری با برنامه ریزی قبلی سخنرانانی را دعوت می کنند تا به نظام هتک حرمت کنند و مسائل اصلی کشور را به حاشیه ببرند.

یکی از حاضران در مراسم افطاری روحانی می گوید: برداشت من از این جلسه، این بود که برنامه‌ریزی شده و حساب شده بود و هیچ کدام از سخنرانان نماینده این جمع نبوده بلکه از قبل مشخص شده بودند و جریانی که دیشب اتفاق افتاد توهین به شخص روحانی بود. با توجه به اینکه در ضیافت افطار روحانی با شخصیت های سیاسی نیز اتفاق مشابه دیشب افتاد و من شنیدم که کرباسچی در آن مجلس سخن گفته بود، تصور می‌کنم که برنامه‌ریزی دقیقی برای اینکه بتوانند مظلوم نمایی کنند و چهره فتنه گران را بار دیگر در اذهان عمومی و در حضور علما مطرح کنند وجود دارد و خواستند خطوط قرمز را کمرنگ کنند و با این حرکت به دنبال جریان انتخابات آینده هستند که فضاسازی کنند.

رفتار نهاد ریاست جمهوری در برگزاری جلساتی که برخی افراد که هیچ شناسنامه ای ندارند به راحتی می توانند در آن ساختار شکنی کنند و نظام را در مقابل رییس جمهور زیر سوال ببرند، از جریان خاصی که در حمایت از فتنه حضور فعال داشته اند، نشات می گیرد. جریانی که قصد فضاسازی برای انتخابات مجلس را دارد. به نظر می رسد این گونه رفتارها در نزدیکی ایام انتخابات تکرار نیز خواهد شد.

حاشیه های مراسم افطاری رییس جمهور به پایان نرسیده است. جبهه پیروان خط امام و رهبری نسبت به برخی حواشی پیش آمده در ضیافت افطاری رئیس جمهور با احزاب که چهارشنبه شب گذشته برگزار شد با صدور بیانیه‌ای واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

در این جلسه به تعداد مساوی از اصولگرایان و اصلاح طلبان مطالبی را به سمع حضار رساندند که عمدتاً در جهت همگرایی در شرایط حساس کشور بود، منتهی این جلسه حاشیه ای داشت که امکان اغماض از آنها ممکن نبود، اگر قرار است این جلسات ادامه یابد قطعاً برگزار کنندگان این گونه جلسات نباید صرفاً یک وقت دهنده باشند، یقیناً اگر فردی خطوط قرمز نظام را مراعات نکرد حتماً باید تذکر بدهند و این حق و وظیفه آنهاست چرا که بیان مطالبی که خطوط قرمز نظام را در نوردد نقض غرض است و با اهداف برگزارکنندگان مغایر و در تقابل، متأسفانه دبیرکل کارگزاران آقای غلامحسین کرباسچی در این جلسه از یکی از سران فتنه با نام «این سید مظلوم» نام برد، اگر دوستان ارزشی در جلسه صرفاً به احترام رئیس جمهور که میزبان جلسه بودند عکس العمل نشان ندادند و جلسه را ترک نکردند بیانگر بی تفاوتی به سخنان ساختار شکنانه آقای کرباسچی نبود.

گفتنی است جلسه افطاری روز چهارشنبه که با اظهارات فتنه گرانه کرباسچی (معروف ترین چهره پرونده های فساد اقتصادی دهه ۷۰) به حاشیه کشیده شد با واکنش های حاضران روبرو شد.

غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز یکی از افرادی بود که این نشست را پس از اظهارات کرباسچی ترک کرد. مصباحی مقدم در گفتگوی خود با فارس گفته است: بنده ضیافت افطاری رئیس جمهور را به دلیل حمایت‌هایی که از سران فتنه در این جلسه مطرح شد ترک کردم. آقای کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران در این جلسه میرحسین موسوی را به سید مظلوم تعبیر کرد در حالیکه اگر بناست او سید مظلوم باشد لابد ظلم کننده به او نیز نظام است. این درحالی است که او ظلم بزرگی به نظام مرتکب شده و از این رو به نظر بنده نشستن در فضای این جلسه مشروعیت نداشت. http://hadidnews.com/vdcfjxdm.w6dmvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما