تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۵
"ملاله یوسف زای"پس از دریافت جایزه جهانی کودک در سوئد، آن را برای بازسازی مدرسه ای در غزه اهدا کرد.
دختر صلح جایزه اش را به غزه هدیه کرد

به گزارش حدیدنیوز، " ملاله یوسف زی" دختر هفده ساله پاکستانی ، سه هفته پس از دریافت جایزه صلح نوبل، برنده جایزه جهانی کودک شد. ملاله هنگام دریافت این جایزه پنجاه هزار دلاری در سوئد گفت که این مبلغ را برای بازسازی مدارس غزه به آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی اهدا می کند.

او گفت که امیدوارست کودکان غزه بتوانند به مدرسه بروند و از یک آموزش با کیفیت بالا بهره مند شوند.

روزنامه القدس العربی به نقل از "استیفان دوجاریک" سخنگوی رسمی سازمان ملل نوشت: ملاله یوسف زی برنده جایزه صلح نوبل، جایزه جهانی کودک را نیز در سوئد دریافت کرد و این جایزه ۵۰ هزار دلاری را برای بازسازی یکی از مدارس آژانس بین المللی در نوار غزه که در درگیریهای اخیر تخریب شده بود، اهدا کرد.

ملاله پس ازدریافت جایزه جهانی کودک که سالانه به کودکانی متمایز اهدا می شود، در سخنانی کوتاه گفت که کودکان فلسطینی و تمام کودکان جهان حق دارند که از آموزش برخوردار باشند.

"پیر کراهنبول" کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان فلسطینی از این اقدام سخاوتمندانه ملاله که به بسیاری از کودکان فلسطینی کمک می کند تا به مدارس خود باز گردند، استقبال کرد.

رئیس کمیته نروژی نوبل اعلام کرد که ملاله یوسف زی پاکستانی به دلیل تلاش هایش برای ارتقاء سطح تحصیل بانوان در پاکستان برای این جایزه برگزیده شده است.

ملاله جوانترین فردی است که برنده جایزه نوبل شده است. http://hadidnews.com/vdchmknx.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما