تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۳
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور

۱۵ مهرماه؛ آخرين مهلت پرداخت ماليات بر ارزش افزوده

مؤدیان باید ضمن ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر، مالیات را واریز کنند.
۱۵ مهرماه؛ آخرين مهلت پرداخت ماليات بر ارزش افزوده
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور، ۱۵ مهرماه را پایان مهلت پرداخت مالیات ارزش افزوده تابستان اعلام کرد و گفت: مؤدیان باید ضمن ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر، مالیات را واریز کنند.



به گزارش حدیدنیوز، علیرضا طاری بخش در مورد مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تابستان سال جاری، گفت: مؤدیان مالیات ارزش افزوده مکلفند در پایان هر فصل حداکثر تا ۱۵ روز پس از پایان هر فصل، مالیات را به همراه اظهارنامه پرداخت کنند.



وی افزود: بر این اساس مهلت پرداخت مالیات ارزش افزوده تابستان در ۱۵ مهر به پایان می رسد و مؤدیان باید ضمن ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر مالیات را به حساب های تعیین شده واریز کنند ، در غیر این صورت مشمول جرایم مقرر در قانون خواهند شد.



معاون سازمان امور مالیاتی کشور همچنین درباره ۱۰ صنف جدیدی که مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شده اند، اظهارداشت: براساس ماده ۱۲۱ قانون برنامه پنجم توسعه، مقرر شده است، صاحبان مشاغل تا پایان سال دوم برنامه بر اساس اولویت ملزم به استفاده از سامانه های فروش شوند و ۱۰ صنف برای سال آینده فراخوان شده اند که باید از ابتدای سال آینده برای نصب، راه اندازی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش اقدام کنند.



وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل مشمول استفاده از سامانه های فروشگاهی در صورت استفاده نکردن از این سامانه، ضمن محروم شدن از معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۰۱ قانون مالیات های مستقیم، هزینه های آن در همان سال از درآمد مشمول مالیات آنان کسر خواهد شد.



طاری بخش ادامه داد: با توجه به اینکه متولی انجام این کار وزارت صنعت ، معدن و تجارت است ، طبق اطلاعی که از آنها گرفته ایم حدود ۸۰۰ هزار مؤدی در حال استفاده از صندوق مکانیزه فروش هستند.

http://hadidnews.com/vdcamynu.49niy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

بیوک بیذاری چرندابی
با سلام من ایرادم به ارزش افزوده فاکتورهای خریداست بنده وقتی حقوق ماهیانه در یافت میکنم در جا مالیات مربوطه کسر میگردد در حالیکه ارزش پول دریافتیم تا اخر برج کم شده. اماکاسب جنس کلان وعمده ای را خریده حالا جنسش گران شده ه این مبلغ را منطقا میگن ارزش افزوده لطفا این مسعله را واقعی قانون پسند مردم پسندوجدان پسند........حل کنیید. موفق باشید.