تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۸
اين تصميم ميزان نقدينگي بازا را بالا مي برد

افزايش وام مسکن نقدينگي ها را افزايش ميدهد

افزايش وام خريد مسکن در صورتي موفق خواهد بود که سبب افزايش قدرت خريد مردم و فعال شدن بازار شود.
افزايش وام مسکن نقدينگي ها را افزايش ميدهد
به گزارش حدیدنیوز، محمد دامادي عضو کميسيون عمران مجلس گفت: هر گونه افزايش يا کاهش اعتبارات نيازمند نظر کارشناسي و بررسي دقيق است و افزايش وام خريد مسکن نيز با نگاه کارشناسي و بررسي تمام جوانب بايد انجام شود.



وي گفت: افزايش وام خريد مسکن در صورتي موفق خواهد بود که سبب افزايش قدرت خريد مردم و فعال شدن بازار باشد در غير اين صورت اين تصميم ميزان نقدينگي بازا را بالا مي برد و بار منفي به همراه دارد.



وي افزود: با توجه به قيمت مسکن در تهران وام هاي ۳۰ و ۴۰ ميليون توماني کمکي به خريد مردم انجام نميدهد و طبيعتا مردم خانه دار نخواهند شد.



اين نماينده مجلس تصريح کرد: پرداخت کمک هزينه خريد مسکن به تدابير جدي و عاملي براي کاهش حجم نقدينگي در بازار نياز دارد.

دامادي گفت: در مرحله اول بهبود اوضاع اقتصادي مردم و پيشروي به سمت رفاه عمومي جامعه و توجه به تمام اقشار بايد در نظر مسئولين قرار داشته باشد.



نماينده مازندران و ساري گفت: افزايش وام مسکن راه را براي بالا رفتن قيمت مسکن در بازار هموار مي کند و فروشندگان به بهانه افزايش وام قيمت مسکن را بالا مي برند و اين اتفاق براي بهبود اوضاع مناسب نيست.

وي افزود: بالا رفتن ميزان وام بايد متناسب با قيمت هاي بازار باشد در غير اين صورت اين افزايش همچون دويدن به سمت سايه است.



اين نماينده مجلس تصريح کرد: رقابت دولت با بخش خصوصي براي اقتصاد کشور مناسب نيست و بر اوضاع اقتصادي جامعه تاثير منفي دارد.



وي گفت: سياست هاي دولت بايد به گونه اي باشد که بخش خصوصي توانايي عمل و پيشرفت را داشته باشد و دولت با تبيين سياست هاي اقتصادي به حمايت از بخش خصوصي و ايجاد آرامش در بازار برسد.



وي گفت: فاصله گرفتن بازار ارز از جهش هاي آني به روند ثبات اقتصادي کمک مي کند و دولت با ريل گذاري در بخش اقتصادي به جاي حرکت روي ريل به تعادل در بازار کمک مي کند. http://hadidnews.com/vdcbffb5.rhb0wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما