تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

دوئل شاگردان قلعه نوعی با ماتادورهای شرقی

استقلال در شرایطی به مصاف بوریرام می‌رود که استخوان بندی این تیم را بازیکنان اسپانیایی تشکیل داده‌اند.
دوئل شاگردان قلعه نوعی با ماتادورهای شرقی
به گزارش حدیدنیوز، امروز (چهارشنبه) دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد و استقلال ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف بوریرام تایلند خواهد رفت.

نماینده کشورمان در این مسابقات نمایش خوبی ارائه کرده و در مرحله گروهی موفق شد با کسب ۱۳ امتیاز به عنوان تیم اول گروه D در جمع ۱۶ تیم برتر آسیا قرار بگیرد.



استقلال در گروه خود با چهار پیروزی مقابل تیم‌های العین (در دو دیدار رفت و برگشت)، الهلال در عربستان و الریان در آزادی و کسب یک تساوی در قطر و یک شکست مقابل الهلال به مرحله بعد صعود کرد.



شاگردان قلعه‌نویی در مرحله یک‌‌هشتم نهایی به دیدار الشباب امارات رفتند و با پیروزی چهار بر دو در خانه حریف و تساوی بدون گل در آزادی در جمع هشت تیم برتر آسیا قرار گرفتند تا در این مرحله حریف بوریرام تایلند شوند.



*بوریرام با خوش‌شانسی جواز صعود گرفت



نماینده تایلند در مرحله گروهی تنها موفق شد یک پیروزی مقابل جیانگسو چین بدست آورد و در چهار دیدار به تساوی رسید و در یک دیدار متحمل شکست شد.



این تیم در نهایت با کسب هفت امتیاز و تنها به دلیل تفاضل گل، بالاتر از نماینده چین قرار گرفت و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد.



بوریرام که تنها تیمی بود که با یک برد به مرحله یک‌هشتم رسیده بود در این مرحله حریف بنیادکار ازبکستان تیم صدرنشین گروه G شد.



این تیم در دور رفت در تایلند با نتیجه دو بر یک پیروز شد و در تاشکند به سختی موفق شد تساوی ارزشمندی را کسب کند تا در میان تعجب اکثر کارشناسان به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یابد.



* تایلند؛ مقصد عجیب و غریب فوتبالیست‌های اسپانیایی



در این تیم تایلندی هقت بازیکن اسپانیایی حضور دارند که برخی از آن‌ها بیشترین تاثیر را در موفقیت این تیم داشته‌اند.



خطرناک‌ترین بازیکن این تیم کارملو گونزالس هافبک ۳۰ ساله و اسپانیایی سابق اسپورتینگ خیخون است که موفق شده برای بوریرام در لیگ تایلند ۱۶ بار دروازه حریفان را باز کند و در تمام رده‌های پایه تیم‌ملی اسپانیا بازی کرده است. اُسمار باربرا مدافع تنومند و قدرتمند بوریرام دیگر اسپانیایی این تیم است که از قدرت سرزنی خوبی برخوردار است و می‌تواند در ضربات آزاد به کمک تیم خود بیاید.



خاویر پاتینیو مهاجم ۲۵ ساله و دورگه اسپانیایی - فیلیپینی بوریرام است که بعد از گونزالس، برترین گلزن این تیم محسوب می‌شود.



خسوس بروکال، ارنستو پومپا، برونو هررو و مانوئل ردوندو دیگر بازیکنان اسپانیایی بوریرام محسوب می‌شوند.



حضور این بازیکنان اروپایی در جنوب‌شرق آسیا باعث شده که رسانه‌های اسپانیایی از تایلند به عنوان مقصد عجیب و غریب فوتبالیست‌های کشورشان یاد کنند.



* شاگردان امیر می‌توانند کار را در آزادی تمام کنند



اگرچه حریف استقلال در لیگ تایلند هیچ باختی را متحمل نشده و در صدر جدول قرار دارد و موفق شده با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده در لیگ قهرمانان خود را به عنوان یک پدیده مطرح کند، اما در مقابل استقلالی‌ها می‌توانند با پتانسیل و تجربه بالای خود با یک بازی حساب‌شده و بسته نگاه داشتن دروازه‌شان کار ماتادورهای تایلندی را در آزادی تمام کنند.



این دیدار فردا ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد./فارس http://hadidnews.com/vdcamunu.49nya15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما