تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۱۴
یکی از جنبه‌های مشهود اعتراضات مردم مصر تظاهرات ضد آمریکایی است.
نگاهی به شعارهای ضد آمریکایی مردم مصر
به گزارش حدیدنیوز، از جمله جنبه‌های مشهود اعتراضات مردم مصر که از روز یکشنبه و همزمان با اولین سالگرد انتخاب آقای محمد مرسی، به مقام ریاست جمهوری این کشور آغاز شده‌اند، شعارهای ضدآمریکایی بوده است. 



آقای مرسی در پی انقلاب سال ۲۰۱۱ که به سرنگونی آقای حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر منجر شد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد. 



جنبش مخالف مصر موسوم به تمرد که در پس این اعتراضات قرار دارد به مرسی تا ساعت ۵ بعدازظهر به وقت محلی (۱۵ به وقت گرینویچ) روز سه‌شنبه ۱۱ تیر فرصت داده است با کناره‌گیری از سمت خود برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فراخوان صادر کند و گرنه‌ای با مبارزه‌ای در قالب نافرمانی مدنی مواجه خواهد شد. 



چند گروه سیاسی نیز می‌گویند دولت مصر تحت سلطه اخوان‌المسلمین قرار دارد. مخالفان همچنین مرسی را به انحراف از انقلاب ۲۰۱۱ متهم می‌کنند. 



با این وجود طرفداران مرسی می‌گویند وی در حال پاکسازی موسسات مصری از فساد است اما برای تحقق آرمان‌های انقلاب سال ۲۰۱۱ به زمان نیاز دارد.

در زیر نگاهی خواهیم داشت به برخی از علائم و شعارهای مردم مصر در خلال این اعتراضات که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند که محور اکثر آنها مداخلات واشنگتن در امور داخلی مصر است.

مردی که در این تصویر دیده می‌شود پلاکاردی به دست دارد که در آن خطاب به خانم «آن پترسون» سفیر آمریکا در مصر نوشته شده است: «آن پترسون، خودت و کشورت به درک واصل شوید. دروغگوها!» 



در این تصویر هم تصویری از آقای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و خانم پترسون دیده می‌شوند که زیر آن نوشته شده است: «اوباما و پترسون حامیان تروریسم در مصر هستند.»

در پلاکاردی دیگر تصویری، باز هم از سفیر آمریکا در مصر دیده می‌شود که روی آن علامت ضربدر کشیده شده است. در زیر این تصویر نوشته شده است: «این... را از مصر بیرون کنید.»

در قسمت زیرین این پلاکارد هم نوشته شده است: «از مردم مصر به مردم آمریکا و پرزیدنت اوباما؛ روابط بین ما به خاطر آن پترسون که از قاتلان و تروریسم حمایت می‌کند، در خطر است. اخوان، این زن را همین الان از مصر بیرون برانید. آقای اوباما، الان یعنی الان...»

در این تصویر، عکسی از دیدار بین خانم «آن پترسون» و «محمد بدیع»، از رهبران سابق اخوان المسلمین دیده‌ می‌شود که در آن در اشاره به دیدار بین محمد بدی، از رهبران عالی اخوان المسلمین با سفیر آمریکا در ژانویه سال ۲۰۱۲ نوشته شده است: « می‌دانیم در تابستان گذشته چه کردید».

برت بایر، از شبکه خبری فاکس‌نیوز هم تصویری از این تظاهرات‌ها برای این شبکه خبری فرستاده که در آن روی یک پارچه بزرگ نوشته شده است: «آمریکا بیدار شو! اوباما از رژیمی فاشیست در مصر حمایت می‌کند.» http://hadidnews.com/vdcgtu9x.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما