تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۳

اختلاف...

وبلاگ پلاک هشت
رهبر معظم انقلاب: هر حركت اختلافى، به هر شكلى، در ميان ملتهاى مسلمان، يا در درون يك كشور ميان افراد آن كشور، بازى كردن در زمينى است كه دشمن آن زمين را تعيين كرده است؛ كمك به دشمن است.
اختلاف...
به گزارش سرويس وبلاگستان حدیدنیوز، نويسنده وبلاگ پلاک هشت نوشت :

از روز اوّلى كه انقلاب اسلامى در ايران پيروز شد، سياست ايجاد اختلاف در ميان ملت ما و كشور ما دنبال شد؛ اما جمهورى اسلامى با قاطعيتِ كامل در مقابل اين مسئله ايستاد. 





در سطح بين‌الملل اسلامى هم اختلافات مذهبى را مطرح كردند، اما جمهورى اسلامى پرچم اتحاد اسلامى را برافراشت. ما اعلام كرديم، امام بزرگوار ما بارها اين را گفتند، و ملت ايران در زمان ايشان و بعد از ايشان تكرار و تأكيد كردند كه ما معتقد به برادرى اسلامى هستيم.

ما هر شكافى بين مسلمانان را رد ميكنيم؛ اين درست نقطه‌ى مقابل عوامل دشمنان است كه از هر پديده‌ى كوچكى براى ايجاد اختلاف بين مسلمانان استفاده ميكنند. اگر شما نگاه كنيد، مى‌بينيد امروز سياست دشمنان بيدارى اسلامى در كشورهاى شمال آفريقا هم، ايجاد اختلاف است. سياست استكبار همين است؛ اينها را به جان هم بيندازند، اينها را در مقابل هم قرار دهند.
علاج اين بيمارى، احساس اتحاد بين مسلمين است
...
من كسى را متهم نميكنم به اين كه عالماً و عامداً دارد نقشه‌ى دشمن را انجام ميدهد، اما به طور قطع و يقين ميگويم: هر حركت اختلافى، به هر شكلى، در ميان ملتهاى مسلمان، يا در درون يك كشور ميان افراد آن كشور، بازى كردن در زمينى است كه دشمن آن زمين را تعيين كرده است؛ كمك به دشمن است. مسئله‌ى وحدت را همه بايد جدى بگيرند؛ در درجه‌ى اول، نخبگان؛ نخبگان سياسى، نخبگان دينى، نخبگان دانشگاهى، نخبگان حوزه‌هاى علميه؛ در همه جا. در كشور ما همه مسئله‌ى وحدت را جدى بگيرند.
...
انگليسها در اين زمينه داراى تجربه‌هاى طولانى‌اند. ما در تاريخ، در شرح حال اينها مي‌خوانيم و مى‌بينيم كه چه كارهائى را كردند براى ايجاد اختلاف. اينها بلدند، ديگران هم از اينها ياد گرفتند. مشغول تلاش هستند براى ايجاد اختلاف؛ بايد پرهيز كرد. نبايد با احساسات سطحى و عاميانه، موجب برافروختن اين آتشها شد؛ اين، سرنوشت ملتها را سياه ميكند؛ ملتها را به خاك سياه مينشاند؛
...

امروز اگر پيامبر مكرم اسلام (صلّى اللّه عليه و ءاله) در ميان ما بود، به اقتضاى آيه‌ى شريفه‌ى «عزيز عليه ما عنتّم حريص عليكم بالمؤمنين رئوف رحيم» ما را به اتحاد دعوت ميكرد؛ از ايجاد اختلافاتِ اينچنينى جلوگيرى ميكرد.

http://hadidnews.com/vdcay0n6.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

میثم
با سلام ، امید آنکه سخنان مقام عمظمای ولایت بر جان و تن سران قوا کارساز باشد و بدانند که مرز بین گوش فرا دادن به اولامر رهبری معظمه له و در راستای منافع ملی عمل نمودن و حل مشکلات مردم ولایت مدار ما فقط یک گام بیشتر نیست و آن اطاعت پذیر بودن و خود را مدیون مردمی بدانند که همواره در تمامی عرصه های انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش های آن پشت سر مقتدای خود ایستاده اند .